Followers

Friday, April 27, 2012

Nursaafia....

Pagi tadi suami bukak2 tv sibuk kata astro leh tgk seme chanel dlm mase 10 hari...start dr hari ni 27/4 sampai 6/5 sempena astro dpt award best ape ntah...

Aku tau gak sebab de tgk iklan die mlm tadi. So pagi2 seme channel laki aku dok try bukak. Aku lak try bukak astro 1st kot2 ade gak. Memang le xde, gile die bagi gak rugi lak karang. Hahahaha...walaupun cite2 dlm astro 1st tu ntah pape..ye le cite melayu wayang la nie ntah pape kan xyah buat filem buat drama pun rase ntah pape. Tapi klu die bg free aku pun nak tgk gak. Hahahaha

Eh..tajuk atas nursaafia pesal xde cite die lak. Ops, terlari tajuk. Aku mmg x langgan bbtv, cite ntah pape tu diulang2 nak kene bayo x payah. Jd pagi td bukak le sekejap bbtv bg die tgk. Sebelum nie diaorg tgk ceria jek. Dinasour train sebelum gi skul. Mari naik.....seronok betul tgk dinasour train. La nie mau tgk bbtv ari2. Huhuhu...Tadi nak suh gi skul pun xmo.

Aku : Jgn ngade2 xmo gi skul, tgk Ya gi skul kan dah pandai baca sekrg, klu Ya x skul pandai x baca?
Saafia : Ya dah pandai baca xyah la gi skul lagi. Dah bosan la mama. Asik2 tulis baca, bosan dah Ya.
Aku : Ish2 mane leh bosan2 nanti x pandai la.
Saafia : Yelah2...blk nanti leh tgk bbtv lg x mama
Aku : Boleh, esok, esok sampai 10x pastu xleh tgk dah.
Saafia : Mama x bayar bbtv ke?
Aku : X mama malas nak bayar. Tgk je cite yg ade.
Saafia : Mama nie bosan la, asik tgk cite org dewasa je xde cite kanak2 ke?

Aiks, ceria tu bukan cite kanak2 ke? ish die nie makin di layan mcm2 ayat leh kuar.

Sekarang die dah pandai bace skit2. Cume klu ade perkataan NG tu die cam keliru skit. Takpe br 5 thn, aku dulu 5 thn melompat main jek tau. Darjah 1 baru belajo A I U E O E tu. Aku rase zaman sekrg darjah 1 dah pandai buat karangan kot. Hari2 balik keje mesti tanye aku ade beli buku die x?

Saafia : Mama ade beli buku baru Ya x?
Aku : Xde, buku yg ade kat umah tu dah byk. baca je le.
Saafia : Tu semua ya dah abih baca. Semua Ya dah buat. Penuh dah mama.

Saafia mmg byk buku. Macam2 aku beli. Tapi mase xde zafwan, buku semua baik2 belaka. Dapat zafwan abih semua buku koyak2. Kene conteng segala. Sampai saafia penah nangis beria-ria suh beli buku baru sebab buku yg baru aku beli dah kene koyak ngan zafwan. Zafwan kene marah saafia pun kena gak, sebab pas bace xmo kemas. Salah siapa.

Dah dekat 2 thn die skul tempat same. Ye la 4 thn aku dah anto tadika. Dah die nak sgt gi skul. Siap bwk balik uniform lagi. Mase tu aku x confirm lg nak suh die tadika. dah bwk balik uniform, skul la nak oii.. Nie dah bosan pulak. Kata teacher marah la. Bile papa die kata nanti papa nak tanye teacher pasal marah Ya ye. X dibagi pulak. Nangis2 ckp jgn la papa. tau lak takut.

Tahun depan rase nak survey tadika lain. Tapi cam susah lak nanti. tadika sekrg senang. balik tadika terus dok nursery ngan zafwan. Mane de tadika lain yg dekat2 ngan umah aku. Tu je satu2 yg ade. Sian lak die kebosanan. Kalau ikut laki aku senang jek, asal nak tuko2 tadika lak. Dah senang saje nak cari susah pesal. Huhuhu..

Aku pun dah daftar tuk saafia sekolah darjah 1 nanti. Tu pun laki aku bising asal gi daftar sekolah jauh, ade yg dekat sekali jalan gi kerja kan senang. Ish2, nanti mesti le kan ade bas ke van anto budak sekolah kan? pesal kita nak kene anto lak gi skul. Macam2 laki aku nie.

Sekejap je rase anak dah beso dah nak masuk sekolah kebangsaan lagi walaupun thn 2014 nanti. Kat selangor budak2 umo 5 thn dah kena daftar sekolah nanti takut sekolah penuh. Huhuhu...ape2 pun semua aku dah settle tgu surat pengesahan dari sekolah jek.

Sebelum ditamatkan entry nie meh tempek pic saafia...hehehe




No comments: