Followers

Wednesday, July 13, 2011

cara-cara aku basuh CD

Ni nak post cara2 aku basuh CD anak aku....setelah di survey cara2nye di merata2 blog....

ni CD yg telah dibilas bg membuang segala air kencing n najis2nye....dikumpul sehingga penuh baldi....pastikan bilas kering2 jgn biar berair2 tau nanti CD jd kurang serap...hehehe...penuh baldi kiranye dekat 4 hari gune kot....


pastu sebelum aku sumbat CD2 nie masuk mesin aku bilas lg sekali....


pas dah bilas....cover luar tu aku buh dlm laundry bag tuk jg die punye velcro tap tu dr melekat2 ke insert klu sumbat sekali buh dlm mesin basuh....


pastu sumbat la masuk mesin basuh....mule2 basuh xyah buh pape sabun...biar die basuh buang2 sisa2 air kencing tu dulu....bile dah siap basuh n dia buang air....br basuh lg sekali buh sabun pulak...pastu tgu la sampai siap....hehehe

No comments: