Followers

Sunday, October 17, 2010

Nursaafia Shahrul Ariffin

Hehehe...apa nak cite nie ye? Cite pasal anak pertama ku...aku nikah 11/8/2006...wa disebabkan familyku mmg subur2 belaka maka aku pun akhirnye pregnant bak kata org bunting pelamin...seblm nikah tu mmg baru je abih period mmg time elok le tu kan...hehe..malu plak....

due anak 1st nie 7/5/2007...nie ikut tarikh period la...klu ikut scan 4/5/2007 x lari sgt pun...28/4/2007 aku blk kg umah mak aku..lgpun ade pilihanraya kecil ijok..suami aku biase le sibuk time tu nasib baik mmg kat kg aku gak....

abih pilihanraya kecil tu dan BN menang la...tiba2 suami tel bgtau mak die (mak mertua aku) meninggal...innalillahirajiun....3 ari sebelum tu suami aku br jek anta mak mertua aku g umah kakak die kat klang...mak mertua mmg dah x sihat...rupenye die nak meninggal kat umah anak die....

suami aku blk ambik aku n mak abah aku sekali gi umah abah die...nasib baik kg dekat2...sampai kat sane jenazah mak mertua aku lum sampai lg masih d klang...lama gak la tgu dlm kul 11mlm br sampai...aku mmg dah x larat sgt mase tu perut mmg dah sakit2 tp masih leh thn la...so kitaorg decide x tido situ mlm tu blk umah mak aku..

soknye pg2 aku ngan suami aku g blk umah abah die...semuanye selesai sebelum zohor...mlm tu kenduri la...29/4/2007...mlm tu aku tido umah mertua la...sebab ade kenduri 3 ari berturut...mlm tu aku dah start sakit2...tido x lena la asik rase perut mengeras...pastu ok blk...aku rase dah start contraction nie...

soknye 30/4/2007 isnin aku on leave x keje sebab mak mertua baru meninggal bgtau kat opis...pg tu pun sakit2 gak tp masih le thn lg..aku ajak suami g bank dulu masuk duit utk bayo insurans aku...pastu ajak blk umah nak ambik baju sebab x bwk baju banyak kan ade kenduri lg mlm nie...

sampai kat umah dlm kul 1 ptg...rileks jap perut sakit lg dlm setgh jam sekali...aku ajak dulu suami g lunch perut lapar tu dlm sakit2...hehehe...pas abih mkn suami tanye nak g hosp ke nak blk umah abah die...klu blk umah abah die klu sakit nak bersalin nanti kena g hosp tg karang...x mau...so aku ckp trus g hosp sg buloh la..

sampai hosp dlm kul 3pm...aku pun masuk la cek dulu...suami tgu kat luar...cek2 nurse ckp contraction dah ade nie n bukaan dah 2cm tgu mase jek...so nurse suh bgtau husband...suami aku pun dok tgu le...sampai kul 6pm cek br 3cm...jenuh suami aku tgu...kul 10pm cek lg dah 4cm leh masuk LR dah...huhuhu takutnye...bgtau kat suami mintak maaf segala...sakit x thn....mintak bj baby...

masuk je LR perut mmg memulas sgt2...huhuhu...sakit2...ckp kat nurse nak suami teman tp x leh...aduh sedihnye...nurse tglkan kite sorg2 kat LR pastu nak termuntah le pulak...x abih2 morning sikness ke nie? terjerit aku pgl nurse yg lalu kat tepi LR tu...die bg plastik muntah...2x la aku muntah...

jam depan mata laju je berjln...sakit mmg sakit...rasenye lg 5 thn br aku nak bersalin lg nie...pastu nurse dtg cek dah leh bersalin nie...tp aku lak x pandai nak teran...puas aku dok teran..ramai plak nurse depan aku...semua dok ckp dah nampak kepala baby nie...siap yg nak sambut baby nie tarik tgn aku suh pegang kat pala baby...mmg dah rase...sorg nurse lak dok tolak2 perut aku...akhirnye dengan sekali teran kuar la baby aku kul 3am 1/5/2007...baby girl...alhamdulillah leganye...

nie la babynye...mase nie dah abih pantang...

No comments: