Followers

Tuesday, September 20, 2011

TAK MUNGKIN KUHINDAR



Novel nie aku beli semlm kat MPH Giant sek 13, shah alam....aku dah lama cari novel nie...sib baik aku dah tau die tuko dah cover baru xde le pening aku nak cari...terjumpe pun tgl sebijik jek lg...so cepat2 aku pegang....

Ringkasan novel nie :-

Watak utama Maria....sorg pompuan kg keje kilang jek sekolah pun x abih sampai tingkatan 4 jek....ade exBF Irwan...jd ex sebab si Irwan nie mase couple ngan si Maria leh plak bertunang ngan org lain....pastu terkantoi ngan tunang die boleh plak tuduh si Maria mcm2....so putus....tetibe Irwan leh dtg pujuk blk konon2 syg lg ngan Maria....merayu2 bagai padahal die dah kawen pun ngan tunang die...pastu si Maria buat idea gile gi cari mane2 lelaki leh jd BF die sekejap tuk elakkan dr si Irwan merayu2 kat die cam org giler...mase nie le terjumpe Hisyam....trus Hisyam jd pelakon BF die....yg Hisyam pun beria2 jd pelakon cam betul2 dibuatnye siap peluk2 Maria....dan akhirnye Irwan percaya la Maria dah ade pengganti....jd Maria lega la masalah dah selesai ngan Irwan....tp Hisyam plak leh syok ngan Maria...terus nak jd BF betul2...merayu2 bagai hari2 call...ajak jumpe segala...akhirnya terpaut la gak Maria nie...tp tibe hari yg sepatutnye Hisyam bwk Maria jumpe family die Hisyam x muncul2....jenuh Maria nie tgu...call...msg....haram x balas...sedih giler die sampai kurus, cengkung x bermaya semua....3 bulan woo mkn hati....rupenye Hisyam kene tipu ngan cite2 rekaan si Irwan dan ternampak Maria naik motor ngan lelaki siap peluk pinggang bagai...

Dipendekkan cite...Maria ngan Hisyam kawen....Hisyam mmg syg giler2 ngan Maria nie...walaupun dah 5 thn kwen n diaorg xde anak Hisyam still syg gak....tp ade lak dugaan lain...muncul plak Salinan kwn lama Hisyam yg mmg suke n cinta gile ngan Hisyam...diaorg dah lama kwn..cume Hisyam anggap cam kwn jek...Salina cucuk2...terjd la perang dingin Maria & Hisyam sehingga Hisyam nak kawen ngan Salina...Maria larikan diri....masa tu pulak br die tau die pregnant...sebab Hisyam penah pakse die bersama mase perang dingin tu....sampai la Maria lahirkan anak die Aiman diaorg x berjumpe dah....tetibe aiman dah 3 bulan sampai surat peguam Hisyam nak tuntut hak penjagaan Aiman...Maria marah giler trus serang kat pejabat Hisyam....gaduh2...Hisyam tglkan Maria kat pejabat....Maria plak trus ambik kunci kete Hisyam n bwk kete tu....bile Hisyam patah blk pejabat tgk Maria dah xde....Hisyam terkejut giler biler tau Maria bwk kete die sebab kete tu breknya rosak...dan Maria kemalangan....terus koma...dlm sebulan Maria sedar tp hilang ingatan....die ingat skit jek...yg die ingat die isteri Hisyam...time gaduh2 n Hisyam nak kawen ngan Salina die x ingat....

**Kalau nak cite lagi mmg pjg sgt la....so aku mmg suke sgt cite nie....ntah bape kali aku stop baca sebab asik nangis jek....so aku mmg rekemen sgt2 novel nie....bukan setakat bintang jek aku bg ngan bulan...pelangi semua.....hahahaha**

No comments: